Reklam verirken bilmeniz gereken taktikler

Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda.

Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları markaların en sık kullandıkları yöntemlerden biri oluyor. Yıllar içinde Facebook’un reklam modelleri ve hedeflemeleri gelişti. Bu gelişmeyle beraber de birçok yeni özellik de geldi. Tabii ki yeni özelliklerin gelmesi de uygulamanız gereken taktikleri de değiştiriyor.

Bu rehberde bahsedeceğimiz özellikler yeni gelen uygulamalar değil; ancak Facebook reklamlarına yeni olan ya da bu alanda çok uzman olmayan kişilerin kaçırabileceği özellikler olacak. Buradaki özelliklerden yola çıkarak, üzerinde durmanız gereken taktikleri ele alacağız.

Yeni özellik demişken, geçtiğimiz günlerde yazdığımız Facebook fotoğraflarında ürün etiketleme özelliğine de göz atmanızı tavsiye ederiz. Facebook a reklam vermek için çalışmalar yapmadan, Facebook sayfanızda yaptığınız gönderilerdeki ürünleri etiketleyerek, kullanıcıları satın alma sayfasına yönlendirebilirsiniz. Bu uygulama hakkında detaylı bilgi almak için “Facebook’un yeni özelliği ile fotoğraflarınızdaki ürünleri etiketleyebilirsiniz” isimli yazımızı okuyabilir ve adım adım bu çalışmaları nasıl yapabileceğinizi görebilirsiniz.

Farklı hedef kitle ayarları yapmaktan kaçınmayın!

Tek bir hedef kitleye yönelik reklamlar yapmak, reklamlarınızın performansları hakkında size çok fazla bilgi vermeyebilir. Bu nedenle de farklı hedeflemeler yapmanız yararlı olacaktır. Elinizdeki hedef profili kendi içinde dallara ayırabilir ve her biri için farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Bu sayede farklı kitlelere yapılan reklam çalışmalarının ne kadar etkili olduğunu, hangi reklam modelinin ve kampanyanın daha çok işe yaradığını görebilirsiniz.

Hangi hedef kitlenin de reklamlarınıza daha fazla ilgi gösterdiğini bu şekilde öğrenebilir ve bu sonuçlara göre gelecek reklamlarınızın hedefleme ayarlarını değiştirerek, yeni stratejiler oluşturabilirsiniz.

Uzun metinlerden kaçının!

Facebook reklamlarında uzun metinler kullanmak, erişiminizi engelliyor. Bir fotoğraflı gönderinin reklamını yapacaksanız, burada çok az metin kullanmanız öneriliyor.

Metin uzunluğu kısaldığında, reklam daha çok kişiye ulaştırılıyor. Bu sayede reklamınızın görünürlüğü de artıyor.

Facebook  açık artırma şekli

Google Adwords reklam kampanyaları oluşturuyorsanız, bu modele aşinasınızdır. Belli bir anahtar kelime üzerine birden fazla kişi reklam verebilir ve bu yüzden rekabet artar.

Bu durumda da Google, en yüksek teklifi verenin reklamını daha üst sırada çıkartır.

Facebook reklamları da aynı modelde çalışır. Belli anahtar kelimeler üzerinde reklam verildiğinde, en yüksek teklifi verenin reklamı daha önceliklidir.

Bu yüzden de belli tatil ve alışveriş dönemlerinde (yılbaşı, sevgililer günü, okula dönüş dönemleri vb.) belli anahtar kelime gruplarında rekabet arttığı için, tıklama başına olan maliyetler de artar.

Farklı cihazlar ve işletim sistemleri için farklı reklamlar oluşturmak

Facebook üzerinde kendi reklamlarınızı oluştururken, otomatik olarak tüm cihazlara uyumlu olan reklamlar oluşturabiliyorsunuz; ancak bunu otomatik olarak yapmaktansa her bir cihaz ve işletim sistemi için ayrı kampanyanlar oluşturmanız daha yararlı olabilir.

Örnek olarak, mobil uygulamanızın tanıtımını yaparken, iPhone kullanıcılarına doğrudan iPhone uygulamanızı, Android kullanıcılarına ise Android uygulamanızı gösteren reklamlar yapabilirsiniz.

Farklı metin ve görsellerle farklı reklam kampanyaları oluşturun

Facebook reklamlarınızın, aynı kullanıcılara tekrar tekrar gösterilebileceğini göz önünde bulundurmalısınız. Bu nedenle de onları sıkmamak ve sizin çalışmalarınızı spam olarak düşünmemeleri için, farklı reklam kampanyaları oluşturabilirsiniz.

Bu kampanyalarda farklı ürün görselleri ve farklı metinler kullanmak, reklamlarınızı farklılaştıracağı için, reklamlarınızı tekrar gören kullanıcıları çok fazla rahatsız etmeyecektir.

Facebook reklamları için bize ücretsiz danışabilirsiniz..

Cyber Medya